29 Haziran 2012 Cuma

Yakıt Tasarruf Cihazları Çalışma Prensibi

Yakıt tasarrufı cihazları, genellikle yakıt borusunun üzerine monte edilirler. Yakıt tasarruf cihazları kullandığınızda size sağlayacağı avantajları ve çalışma prensibini şu şekilde özetleyebiliriz:

Kullandığınız yakıttaki hidrokarbonlar birbirlerine yakın moleküler gruplar oluşturur. Bu hidrokarbonların içerisine yeterli miktarda oksijen girmez. Bu yüzden de tam olarak yanma gerçekleşmez. Neticede aracınızın egzozundan yanmamış, çığ yakıt dışarı atılır. Yakıt tasarruf cihazları, yakıt borusuna monte edilir. Buradan geçen hidrokarbonlar, oluşturulan çok yüksek manyetik alan sayesinde parçalara ayırır. Bu sayede içine daha çok oksijen girmesi sağlanmış olur. Dolayısıyla da yanma işlemi en yüksek seviyeye ulaşır ve yakıtın tamamına yakınının yanması sağlanır. Bu sayede yakıtı tam verimle kullanmış ve tasarruf etmiş olursunuz.

Yakıt tasarruf cihazları, kullandığınız yakıtı daha verimli hale getirir. Fakat yakıt tüketimin maliyetinin tek kriteri bu değildir. Sizin aracı ne şekilde kullandığınız da yakıt tüketimini doğrudan etkiler. Yazımızın sonunda sizlere yakıt tüketiminizi optimize etmek üzere bir kaç tavsiye vermek istiyoruz.

- İşinize, ailedeki fert sayısına uygun tipte otomobil tercih edin.
- Kalkış anında gaza gereksiz biçimde yüklenmeyin.
- Akaryakıt aldığınız yeri çok değiştirmeyin. Farklı akaryakıt, yakıt tüketimi etkiler.
- Aracın en verimli olduğu devir aralığını öğrenip, o devirlerde kullanın.
- Vites geçişlerini de bu devir aralığında yapın.
- Maksimum tork değeri en verimli devirdir.
- Ara hızlanmalarda gaza çok yüklenmeyin.
- Özellikle tatillere giderken uzun yolda 90-120 km/s aralığında seyredin.
- Bu aralık genellikle tüm benzinli otomobillerin en verimli yakıt tüketim aralığıdır.
- 120 km/s ve üzerindeki hızlarda tüketim katlanarak artar. Örneğin bir otomobil 100km'lik mesafeyi 120 km/s hızla giderse 8 litre, 170 km/saat hızla giderse 14-15 litre benzin tüketir.
- Otomobilde gereksiz ağırlıklar bulundurmayın.
- Aracın pencereleri açıkken artan rüzgar direnci yakıt tüketimini artırır.
- Havası kontrol edilmiş lastik, zamanında yapılan bakımlarda yakıt tüketimin artmasını engeller.
- Motoru rölantide çok çalıştırmayın.
- Motor soğukken benzin tüketiminin yüksek olduğunu unutmayın.
- Port bagajların yakıt tüketimini arttırdığını unutmayın.
- Ön düzen ayarlarını ortalama 10.000 km'de bir yaptırın.
- Aracınızın aerodinamik yapısını bozacak aksesuarlardan kaçının.

www.Goo-Far.Com
Yakıt Filtrasyonunda Yeni Ufuklar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder